Koncerty

WIOSENNE DNI MUZYKI ORGANOWEJ I SAKRALNEJ W ARCHIKATEDRZE ŁÓDZKIEJ - 2009

14, 16, 21, 23 kwietnia 2009 r.

Program wiosennych Dni Muzyki Organowej i Sakralnej w Archikatedrze Łódzkiej w 2009 roku cechował się szczególną równowagą pomiędzy wokalną muzyką kościelną a muzyką organową — w większości przecież także pozostającą w ścisłym związku z chrześcijańskimi świątyniami.

Czytaj więcej...

JESIENNE DNI MUZYKI ORGANOWEJ I SAKRALNEJ W ARCHIKATEDRZE ŁÓDZKIEJ - 2008

30 września - 02, 07, 09 października 2008

Na przełomie września i października 2008 roku odbyła się kolejna edycja Dni Muzyki Organowej i Sakralnej w Archikatedrze Łódzkiej. Podczas czterech koncertów, organizatorzy, czyli Fundacja Carpe Diem i Parafia Archikatedralna św. Stanisława Kostki, zaprezentowali bogaty artystycznie i zróżnicowany repertuarowo program, mogący zainteresować szerokie kręgi melomanów. Potwierdzeniem tego była wysoka frekwencja w trakcie wszystkich wieczorów, wskazująca na uznanie, jakim wśród odbiorców cieszą się już katedralne spotkania z muzyką. 

Czytaj więcej...

WIOSENNE DNI MUZYKI ORGANOWEJ I KAMERALNEJ W ARCHIKATEDRZE ŁÓDZKIEJ - 2008

01, 03, 08, 10 kwietnia 2008 r.

W pierwszych dniach kwietnia koncertowa publiczność Archikatedry Łódzkiej po raz czwarty mogła uczestniczyć w Wiosennych Dniach Muzyki Organowej i Kameralnej. Brzmienie znakomitych organów katedralnych – solo lub w dialogu z kameralnymi składami innych instrumentów – wypełniło trzy spośród czterech koncertów. Trzecia rocznica śmierci Jana Pawła II nadała jednak zupełnie wyjątkowy – oratoryjny – charakter spotkaniu pierwszemu (1 kwietnia). Chór łódzkiej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów pod – jak zawsze – świetną dyrekcją Anny Domańskiej rozpoczął ten wieczór Barką – ulubioną pieśnią oazową Papieża – Polaka. Nastrój wzruszenia już do końca wieczoru nie opuścił słuchaczy, którzy mogli wysłuchać dwu wersji Ave Verum Corpus (Mozarta i Busto), Ave Maria Jasińskiego oraz Requiem Gabriela Faure. „To kołysanka śmierci – zgodzę się, ale pod warunkiem, że jest to śmierć niosąca nadzieję i światło życia wiecznego" – tak o swoim dziele wypowiedział się kiedyś Faure. W tej przepięknej kompozycji pewna batuta Marcina Wolniewskiego poprowadziła Chór i Orkiestrę Akademii Muzycznej. Wysmakowane, pełne skupienia, partie solowe wykonali: Patrycja Krzeszowska (sopran) i Stanisław Kierner (baryton).

Czytaj więcej...